Reviews, hoe betrouwbaar zijn die nu werkelijk?

Leestijd ca. 2,5 minuten
 

Voor je een bedrijf een opdracht geeft, kijk je in de huidige tijd natuurlijk naar de reviews van het bedrijf.
Bij het verkopen van je huis is dat niet anders. De reviews over het makelaarskantoor geven jou een 1e indruk over het verschil in de diverse bedrijven.

Maar waar moet je nu op letten als je op onderzoek uitgaat.
Er zijn verschillende soorten sites waar klanten reviews kunnen achterlaten.
Maar daar zit wel degelijk verschil in.
Wat zijn de meest voorkomende opties.
 

  1. De website van het bedrijf zelf. Er staan een handje vol reviews op de website van het bedrijf zelf. Dit zegt natuurlijk weinig. De ondernemer kan deze er zelf op zetten. In sommige gevallen krijgt de klant zelfs een vergoeding voor deze review. Meestal is dit wanneer de klant met foto of video in beeld wordt gebracht. Een marketingtrucje dus.
  1. Facebook is een bekend medium waar men een bedrijf ook kan beoordelen. Maar wist je dat het bedrijf een negatieve review van facebook kan verwijderen? Hoe betrouwbaar is het dan nog.
  1. Er staan reviews op sites waar je deze alleen kunt achterlaten als het bedrijf je hiervoor uitnodigt. Denk jij dat een bedrijf een klant een reviewverzoek stuurt als hij niet 100% zeker weet of de klant tevreden is ? Let er dus op of je zonder uitnodiging een review kunt plaatsen.
    Voor de makelaardij kun je bij Funda alleen op uitnodiging van de makelaar een review plaatsen.
  1. De beste beoordelingssites zijn deze waar je zonder uitnodiging een review kunt achterlaten èn waar deze niet anoniem geplaatst kan worden. Daar heeft het bedrijf zelf geen invloed op. Niet in positieve zin, niet in negatieve zin. Meestal heeft het bedrijf een link op haar site staan, waarmee je kunt doorklikken naar deze beoordelingen.
    Voor de makelaardij is dat www.widbm.nl.
  1. Ook via Google is het ook mogelijk een review over een bedrijf achter te laten. Ook hier heeft het bedrijf zelf geen invloed op, dus dat is betrouwbaar
 
Waar dien je bij reviews nog meer op te letten?
Het aantal reviews is ook van belang.
Stel een makelaar verkoopt 80 huizen per jaar. Dan zijn er 80 verkopers èn 80 kopers.
En dan natuurlijk nog de andere klanten die bijvoorbeeld een taxatierapport laten maken, of een woning huren, of alleen een bezichtiging hebben.
Een beetje makelaarskantoor zal dus al gauw een 250 klanten per jaar hebben…..
Wat voor beeld geeft het dan als er nog geen 5 beoordelingen per jaar te vinden zijn….
Dat is 2% van de klanten.
 
En ook een aandachtspunt.
De datum van de reviews. Want zeg nu zelf. Zit jij te wachten op reviews van lange tijd geleden? Elk bedrijf moet met de tijd meegaan. Helemaal in deze snel veranderende wereld.
Het is dus belangrijk dat het recente reviews zijn en er steeds weer nieuwe reviews verschijnen.
 
Tot slot
Natuurlijk blijft de aloude mond-tot-mond review van familie of goede vrienden de beste review. Kijk dus eens wie in je omgeving recent contact heeft gehad en vraag hem of haar eens naar de ervaringen. Zowel de positieve als ook de negatieve…..
 
Succes, en hopelijk mogen wij snel bij jou op gesprek komen.
Lees hier onze reviews

Contacteer ons


U moet akkoord gaan met het privacy beleid van deze website
* Verplicht in te vullen
** Eén van deze velden is verplicht in te vullen
Team Versluijs

Hoe nu verder?

Heb je vragen?

Weet u niet wat te doen?
Wij zijn er om u te helpen!
Bel of mail ons